Якісна упаковка з сучасних матеріалів надовго зберігає смак і аромат харчових продуктів. А привабливий зовнішній вигляд і зручна тара сприяють успішному просуванню товару в умовах високої конкуренції за споживача в роздрібних мережах.
Кава – це напій, ароматний запах і смакові властивості якого безпосередньо залежать від тих умов, в яких зберігається початковий продукт, будь то зерна або розчинна маса. Саме тому для його збереження украй важлива упаковка з високими бар'єрними властивостями.
Вона повинна запобігати проникненню вологи й мінімізувати вступ повітря, захищати від ультрафіолетового випромінювання.
Сьогодні можна зустріти упаковки для кави, виконані з різних матеріалів:
скла;
металів;
поліетилену;
багатошарових плівок;
картону і паперу з полімерним покриттям.
Вакуумний пакет для кави може робитися з полімерних матеріалів. Це кращий варіант для зберігання зернової, розчинної та меленої кави. Оптимальні умови створюються в наповненій вуглекислим газом упаковці зі спеціальним вентиляційним клапаном. Також зернову каву фасують в пачки з картону або паперу. При цьому для захисту від проникнення пари й від зниження аромату така тара обов'язково забезпечується додатковим внутрішнім шаром з нейлону або алюмінієвої плівки. Такого роду багатошарові упаковки створюються як методом ламінування, так і шляхом соекструзії полімерів.
У банки з алюмінію або сталі робиться фасування елітних сортів кави – це відмінний варіант для презенту, але не найкращий спосіб зберігання, оскільки регулярний приплив свіжого повітря при відкриванні-закриванні активізує процеси окислення.
А ось ферментовані й неферментовані чайні листя куди менш вимогливі до умов зберігання. Саме тому найпопулярнішою зовнішньою упаковкою для чаю сьогодні залишається картон, в який поміщається фольгований або пластиковий пакет з листям цієї рослини. Для чаю цього цілком достатньо.
Також є ціла низка брендів, які використовують для кави як герметичні пакети, так і пластикові банки. Набагато рідше зустрічається раніше популярна фасування в скляні й бляшані банки.
Пов'язано це з тим, що сучасні досягнення у сфері хімії й створення полімерних матеріалів дозволяють забезпечити необхідний захист від чинників зовнішнього середовища, здатних негативно вплинути на запах, смакові властивості продукту і його збереження.
Сьогодні основні об'єми зернової й меленої кави, а також цикорію і какао продаються в ламінованій пластиковій упаковці. Вона обходиться істотно дешевше за банку і дозволяє зберігати каву в домашніх умовах.
Особливості упаковок для кави з ламінованих поліпропіленових матеріалів
Пакети для кави випускають в різних варіаціях. Виріб з двох шарів називають дуплексом. Найчастіше таку упаковку отримують методом ламінування, тобто склеювання шарів.
В якості зовнішнього бар'єру застосовують папір або поліетилен, а в якості внутрішнього покриття можуть використовуватися:
фольга;
плівка BOPP;
металізовані плівки.
Ще одним популярним варіантів є фасування в тришарову упаковку – триплекс. В цьому випадку застосовуються різні комбінації, які включають полімери, фольгу або металізовану плівку і папір. Завдяки високому рівню газо- і паронепроникності таке поєднання зберігає запах і смак як зернової, так і меленої кави.
Перевірку практикою пройшли декілька комбінацій упаковки зернової й меленої кави, а також какао-порошку.
Одним з самих затребуваних є поєднання:
поліетилену, що оберігає від водяної пари;
алюмінієвої фольги, що забезпечує комплексний бар'єрний захист і збереження аромату;
поліетілентерафталата з високою стійкістю до проникнення кисню.
Використовуючи цю або аналогічні за своїми бар'єрними властивостями комбінації, ви можете бути упевнені в тому, що покупець отримає свіжий продукт з відмінним натуральним запахом і смаком.
Використовується такий варіант і для бакалії, а також спецій, дитячого харчування, засобів хімії й фармацевтичної продукції.
Важливе значення має форма пакету, а також наявність додаткових опцій. Любителі кави зі всього світу давно оцінили упаковку типу «дой-пак», яка є пакетом зі сконфігурованим денцем і замком типу «zip lock».
Такий варіант упаковки завдяки своїй герметичності не лише забезпечує повне збереження товару після фасування, але і зручний для використання в побуті. Наявність «зіп-локу» дозволяє герметично зберігати каву в домашніх умовах, не пересипаючи її в інші ємності й не використовуючи скріпки, гумки або прищіпки для обмеження доступу кисню у вже розпакований пакет.
Як і в чому краще зберігати каву
Сонце, вологість і кисень погіршують смак кави. Зберігати продукт свіжим довгий час дозволяє дотримання нехитрих правил.
Не пересипайте каву, щоб уникнути контакту з киснем – краще над усе зберігати її в тій упаковці, в якій купили.
Завжди тримайте пачку закритою – за відсутності «зіп-локу» необхідно використати альтернативні способи обмеження доступу повітря.
Місце зберігання не повинне перебувати під впливом сонячних променів або ж високих температур.
Не перемелюйте зерна про запас – це призводить до втрати аромату напою.
Термін зберігання відкритої пачки кави без зниження якості продукту обмежений двома тижнями. Тому якщо хочете регулярно вживати свіжу каву і смакувати усі смакові нюанси, слід купувати її в об'ємах, що відповідають споживанню за вказаний період.
Кращою місткістю для зберігання продукту є «рідна» герметична упаковка з клапаном.
Саме тому компаніям, зайнятим у сфері фасування і подальшого продажу кави, варто стурбуватися замовленням якісно зробленої та красивої упаковки. Адже вона «працює» не лише у магазині, але й у будинку покупця.
За замовленням клієнта упаковка для кави або інших видів харчових продуктів може включати додаткові елементи:
клапан дегазації;
перфорацію;
єврослот;
прозору частину для візуального огляду.
Обираючи необхідні опції, замовник дістає можливість самостійно визначати тип упаковки під свій бюджет і дизайнерську концепцію. Сьогодні ці чинники грають величезну роль в успішному просуванні продукції на ринок в умовах жорсткої конкуренції.